معرفی محصولات جدید و با کیفیت

۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۳ ثبت شده است

مقدمه ای جامع بر آزمون GRE و انواع آن


اگر تا به حال به این فکر کرده اید که برای دانشگاه های خارجی اقدام کنید و شرایط آنها را بررسی کنید، احتمالاً نام آزمون GRE را شنیده اید. این آزمون یکی دیگر از آزمون های واقعی است که بسیاری از افراد هنگام درخواست به آن نیاز خواهند داشت. GRE به افراد کمک می کند تا مهارت های استدلالی و تحلیلی خود را آزمایش کنند و برای آن گواهی معتبر دریافت کنند. این آزمون به افرادی که قصد درخواست یا درخواست بورسیه را دارند کمک می کند.

در این مقاله Apply Academy در پاسخ به این سوال که آزمون GRE چیست، تمامی شرایط و قوانین لازم برای شرکت در این آزمون را نیز معرفی می کنیم.

آشنایی با آزمون GRE هوم ادیشن و کاربرد آن

آزمون GRE مخفف Graduate Record Examination است و یکی از محبوب ترین آزمون های بین المللی به حساب می آید. افراد به ویژه دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل با مدرک تحصیلات تکمیلی را دارند به این آزمون نیاز دارند.

این آزمون توسط سرویس تست آموزشی (ETS) برگزار می شود و برای سنجش آمادگی تحصیلی کلی دانش آموزان در نظر گرفته شده است. GRE اشکال مختلفی دارد و دانش فنی مرتبط با موضوعات مختلف را ارزیابی می کند.

یکی از دلایل اصلی اهمیت آزمون GRE این است که بسیاری از دانشگاه های دنیا برای پذیرش از دانشجویان نتایج این آزمون را درخواست می کنند. GRE در بسیاری از دانشگاه های کانادا و آمریکا به رسمیت شناخته شده است و دانشجویانی که برای سایر رشته ها اقدام می کنند باید برای ورود به این دانشگاه ها GRE را بگذرانند.

همچنین آزمون GRE برای کسانی که سوابق تحصیلی خوبی ندارند و در دوره های قبلی خود معدل پایینی دریافت کرده اند فرصت خوبی است. این افراد با شرکت در GRE و کسب نمرات خوب می توانند شانس خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود افزایش دهند.

انواع آزمون GRE را بشناسید

همانطور که در بالا ذکر شد، انواع مختلفی از آزمون های GRE وجود دارد که دو نوع اصلی دارند: عمومی و موضوعی. آزمون‌های موضوعی GRE، آزمون‌های مبتنی بر محتوا هستند که تسلط یک فرد را در یک رشته تحصیلی خاص، مانند زیست‌شناسی یا روان‌شناسی ارزیابی می‌کنند. به عنوان مثال، دانشجویان مقطع کارشناسی ممکن است در این آزمون شرکت کنند تا مهارت های عددی خود را در دانشگاه نشان دهند.

رشته‌هایی که مهارت‌های عددی مهم هستند، مانند علوم کامپیوتر یا اقتصاد، ممکن است نیاز به شرکت در آزمون ریاضی GRE داشته باشند. این آزمون های موضوعی به دانش آموزان کمک می کند تا با نشان دادن تخصص خود در زمینه های خاص از سایر داوطلبان متمایز شوند.

آزمون GRE برای چه رشته هایی است؟

حوزه های آزمون GRE که دانش آموزان می توانند شرکت کنند عبارتند از:

زیست شناسی;

شیمیایی؛

ادبیات به زبان انگلیسی؛

ریاضیات;

فیزیک؛

روانشناسی؛

بخش های مختلف آزمون GRE را درک کنید

برای آشنایی بیشتر با این آزمون و درک بهتر آزمون GRE، بهتر است قسمت های مختلف آن را معرفی کنیم. آزمون GRE شامل 3 بخش است که هر بخش بر روی اندازه گیری یک بخش خاص متمرکز است. این بخش ها عبارتند از:

نوشتن تحلیلی؛

تفکر کمی؛

مهارت های ارتباطی؛

در ادامه به بررسی هر یک از این بخش ها به صورت جداگانه می پردازیم:

بخش نگارش تحلیلی

توانایی بیان ایده‌های پیچیده به روشی مختصر و مؤثر، ارزیابی ادعاها و شواهد، پشتیبانی از ایده‌ها با استفاده از استدلال منطقی و مثال‌های مرتبط و استفاده از انگلیسی برای پشتیبانی از استدلال‌ها را آزمایش می‌کند. این بخش شامل دو سوال است که هر کدام 30 دقیقه است.

بخش استدلال ریاضی

این به دو بخش تقسیم شده است که هر کدام دارای 20 سوال است. کل زمان پاسخگویی به این سوالات 35 دقیقه است. یکی از این بخش ها به بررسی موضوعات پایه ریاضی در جبر و هندسه می پردازد و مهارت های حل مسئله و تجزیه و تحلیل داده ها را پوشش می دهد. در قسمت دوم توانایی حل مسائل، مقایسه و تفسیر داده ها بررسی می شود.

بخش مهارت های کلامی

شامل دو بخش با بیست سوال و زمان پاسخگویی به آنها 30 دقیقه می باشد. این بخش از آزمون توانایی تجزیه و تحلیل جملات، نوشتن متن، درک ایده های اصلی و واژگان متون را ارزیابی می کند.

GRE و IELTS؛ تفاوت بین تافل و GMAT

وقتی افراد متوجه می شوند که آزمون GRE چیست، یکی از سوالات اصلی تفاوت این آزمون با سایر آزمون های زبان انگلیسی است. برای تعیین تفاوت بین این تست ها، بهتر است به ویژگی های هر یک نگاه کنیم:

آزمون آیلتس و تافل: آزمون آیلتس مهارت های انگلیسی فرد را در زمینه های شنیداری، نوشتن، ریدینگ و صحبت کردن ارزیابی می کند. آزمون تافل نیز همین کار را انجام می دهد: اما تنها تفاوت این دو آزمون این است که آزمون تافل بیشتر در دانشگاه های آمریکا استفاده می شود.

آزمون GMAT: در نظر گرفته شده برای دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در یکی از رشته های زیر هستند: مدیریت، MBA، حسابداری و غیره. البته قسمت هایی از این آزمون مشابه آزمون GRE است.

تفسیر هر یک از این آزمون ها تفاوت را با آزمون GRE مشخص می کند. همانطور که متوجه شده اید، این آزمون تنها برای بررسی سطح زبان افراد نیست، بلکه می تواند جایگزین آزمون های آیلتس یا تافل شود. همچنین، اگرچه شبیه به GMAT است، اما GRE شامل موضوعات بیشتری است. هر دوی این تست ها هزینه تست را دارند. طول آن؛ ساختار امتحانات؛ در مواردی مانند نظام رتبه بندی تفاوت هایی با یکدیگر وجود دارد.

منابع آزمون GRE

آزمون GRE برای بسیاری از افراد بسیار مهم است. زیرا مشارکت می تواند شانس این افراد را برای ورود به دانشگاه یا حتی گرفتن بورسیه افزایش دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، هر دانشجو ابتدا باید بداند که منابع آزمون GRE چیست. در زیر به بررسی برخی از ابزارهایی می پردازیم که به دانش آموزان در دستیابی به بهترین نتایج در طول سال ها کمک کرده اند.

بهترین منابع آزمون GRE:

برنامه GRE آنلاین

راهنمای مطالعه GRE

Powerprep II

گروه های موضوعی مقاله ETS

جدا از این، می توانید از وب سایت های معتبری که توضیحات کاملی در مورد این تست داده اند نیز استفاده کنید.

نحوه محاسبه نمره آزمون GRE

هر بخش از آزمون GRE دارای محدوده وزنی خاصی است که بر اساس آن نمره گذاری می شود. قسمت نگارش تحلیلی از 0 تا 6 نمره دارد که توسط ارزیابان بررسی می شود و این فرد بر اساس کیفیت کل مقاله امتیاز را برای فرد محاسبه می کند. سپس این مقاله توسط یک برنامه کامپیوتری که برای شناسایی ویژگی های مقاله مرتبط با مهارت طراحی شده است، بررسی و ارزیابی می شود. اگر امتیاز ارزیاب و سیستم مطابقت داشته باشد، امتیاز نهایی با میانگین دو امتیاز مشخص می شود.

بخش استدلال کلامی که دارای دو قسمت است بین 130 تا 170 نمره دارد. بخش استدلال کمی نیز دارای 130 تا 170 نمره است. نمرات این دو بخش بر اساس تعداد پاسخ های صحیح به همه سوالات تعیین می شود. نمرات خام از طریق فرآیندی به نام یکسان سازی به نمرات متعادل تبدیل می شوند. در این سیستم نمرات آزمون بر اساس سختی تعیین می شود.

هزینه و نحوه ثبت نام در آزمون GRE

آزمون GRE مانند هر آزمون معتبر دیگری هزینه خاص خود را دارد. هزینه های مرتبط با آزمون، از جمله مواردی مانند مالیات بر فروش، ارزش افزوده یا موارد مشابه، بر مبلغ نهایی آزمون تأثیر می گذارد.

به طور کلی، آزمون GRE برای اکثر کشورهای جهان 205 دلار هزینه دارد. با این حال، این هزینه برای برخی از کشورهای دیگر بسیار گران است. به عنوان مثال، متقاضیان در هند 213 دلار و متقاضیان در چین 231.30 دلار پرداخت می کنند.

همچنین هزینه جداگانه ای برای رسیدگی به درخواست های ویژه برای این آزمون وجود دارد، به عنوان مثال اگر نیاز به تغییر زمان آزمون خود دارید. با 50 دلار اضافی، نتایج آزمون مستقیماً به تعداد محدودی از دانشگاه ها بدون پرداخت هزینه ارسال می شود. اما اگر بخواهید به دانشگاه های دیگر بفرستید باید برای هر دانشگاه ۲۷ دلار بپردازید.

اگر می خواهید در آزمون GRE شرکت کنید، باید علاوه بر هزینه ثبت نام، 50 دلار دیگر نیز بپردازید.

تاریخ ثبت نام و آزمون GRE

این آزمون در هر روز از سال قابل انجام است. GRE در گذشته تحت نظارت آژانس رتبه بندی ایران اداره می شد. اما اخبار نشان می دهد که این آزمون توسط ETS متوقف شده است. متقاضیان ایرانی برای شرکت در این آزمون باید به کشورهای همسایه سفر کنند. تعداد دفعات برگزاری این آزمون در هر کشور در وب سایت رسمی ETS نشان داده شده است، در برخی کشورها این آزمون 3 بار در ماه برگزار می شود.

اگرچه این آزمون ها در دو نوع کاغذی آنلاین و آفلاین برگزار می شود، اما نوع کاغذی تقریباً ناپدید شده است. افراد می توانند در فواصل زمانی و هر 21 روز یک بار در آزمون GRE شرکت کنند. البته متقاضیان تنها 5 بار در سال مجاز به حضور در این آزمون هستند.

توجه داشته باشید که اگر در آزمون GRE ثبت نام کنید و بعداً انصراف دهید، یکی از شانس های خود را برای شرکت در آزمون از دست خواهید داد. پس بهتر است قبل از ثبت نام تاریخ انتخابی را بررسی کرده و تمام برنامه ریزی های لازم را انجام دهید.

برای ثبت نام در آزمون GRE از طریق سایت رسمی این آزمون پس از ورود اطلاعات و پرداخت هزینه باید زمان و مکان مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

یک آزمون بزرگ

همانطور که قبلا ذکر شد، هر بخش از آزمون GRE دارای یک دوره زمانی خاص است که افراد باید طبق آن آزمون پوشش دهند. در مجموع این آزمون 3 ساعت و 45 دقیقه زمان می برد.

بخش اول که شامل نگارش تحلیل است، 60 دقیقه طول می کشد و 30 دقیقه به بخش تقسیم می شود.

در قسمت دوم، قسمت کمی، شما در هر قسمت 35 دقیقه و در مجموع 70 دقیقه برای پاسخ به سوالات فرصت دارید.

قسمت 3 در کل 70 دقیقه است. اگر این آزمون را به صورت کاغذی شرکت کنید، 80 دقیقه برای قسمت سوم محاسبه می شود. قسمت دوم به جای 70 دقیقه 60 دقیقه است.

۲۲ شهریور ۰۳ ، ۱۰:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گیل مارکت

آهنگ جدید سامان جلیلی به نام «مرد اونی که بودم دیگه مهم نیست مال کی بودم»Musicdel | موزیکدل

متن آهنگ سامان جلیلی مرد اونی که بودم دیگه مهم نیست مال کی بودم

ﻣﺮد
اوﻧﻴﻜﻪ ﺑﻮدم دﻳﮕﻪ ﻣﻬﻢ ﻧﻴﺴﺖ ﻣﺎل ﻛﻰ ﺑﻮدم
درد
ﻳﻌﻨﻰ ﮔﺬﺷﺘﻦ دﻳﮕﻪ ﻣﻬﻢ ﻧﻴﺴﺖ دور ﻛﻰ ﮔﺸﺘﻢ
ﻣﻦ ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ ﻛﻪ ﺑﺨﺎﻃﺮ اون ﺑﺎﻫﺎم ﺑﻬﻢ زدی
ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ ﻛﻪ ﺗﻮ رﻓﺘﻰ ﻓﻘﻄ ﺣﺎﻟﻤﻮ ﺑﻬﻢ زدی
ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ ﻛﻪ ﺷﻨﺎﺧﺘﻰ ﻣﻨﻮ ﻛﻪ زﻳﺎدﻳﻢ ﺑﺮات
ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ
ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ ﻛﻪ ﺑﺨﺎﻃﺮ اون ﺑﺎﻫﺎم ﺑﻬﻢ زدی
ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ ﻛﻪ ﺗﻮ رﻓﺘﻰ ﻓﻘﻄ ﺣﺎﻟﻤﻮ ﺑﻬﻢ زدی
ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ ﻛﻪ ﺷﻨﺎﺧﺘﻰ ﻣﻨﻮ ﻛﻪ زﻳﺎدﻳﻢ ﺑﺮات
ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ
ﻣﻴﺪوﻧﻢ اﻟﺎن ﺧﻮﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ
ﻣﻴﺪوﻧﻢ ﻣﻴﺨﻮادت ﺑﺎﺷﻪ ﺧﻮش ﺑﺤﺎﻟﺖ
ﻣﻴﺪوﻧﻢ ﻫﺮ ﻛﻰ ﺟﺎی ﻣﻦ ﺑﻴﺎد
ﻧﻤﻴﻤﻮﻧﻪ زﻳﺎد ﻋﺸﻖ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻧﻤﻴﺎد
ﻣﻦ ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ ﻛﻪ ﺑﺨﺎﻃﺮ اون ﺑﺎﻫﺎم ﺑﻬﻢ زدی
ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ ﻛﻪ ﺗﻮ رﻓﺘﻰ ﻓﻘﻄ ﺣﺎﻟﻤﻮ ﺑﻬﻢ زدی
ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ ﻛﻪ ﺷﻨﺎﺧﺘﻰ ﻣﻨﻮ ﻛﻪ زﻳﺎدﻳﻢ ﺑﺮات
ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ
ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ ﻛﻪ ﺑﺨﺎﻃﺮ اون ﺑﺎﻫﺎم ﺑﻬﻢ زدی
ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ ﻛﻪ ﺗﻮ رﻓﺘﻰ ﻓﻘﻄ ﺣﺎﻟﻤﻮ ﺑﻬﻢ زدی
ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ ﻛﻪ ﺷﻨﺎﺧﺘﻰ ﻣﻨﻮ ﻛﻪ زﻳﺎدﻳﻢ ﺑﺮات
ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ

https://musicdel.ir/single-tracks/314937/

۰۳ شهریور ۰۳ ، ۱۰:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
گیل مارکت