مدل مو مانند آرایش هر سال مد می شود و مدل موی خاصی در هر دوره ای رایج می شود. اگرچه سال هاست که مدل موی باز رواج پیدا کرده و معمولا خانم ها از این مدل استفاده می کنند، اما شینیون با گذشت سال ها جایگاه خود را از دست نداده است و یکی از مدل هایی است که افراد برای مجالس و مهمانی هایی مانند تولد، عروسی و ... انتخاب می کنند. حتی می توان گفت شینیون یکی از اولین گزینه ها برای مدل موی عروس است.

شینیون چیست؟

کلمه chignan به معنای "موی پشت سر" است. اصولاً از نظر تزیین به این معناست که موها در پشت سر بسته شده و خاص به نظر می رسند.

پیش از این، نان به سادگی مدل مویی بود که در پشت سر بسته می شد. اما مدل مو در حال حاضر متنوع ترین مدل مو است. به همین دلیل در آرایشگاه ها به عنوان یک تخصص در نظر گرفته می شود. با توجه به تعداد نامحدود الگوهای نان و قابلیت ترکیب و ادغام الگوها و ایجاد الگوهای جدید، امروزه الگوی استانداردی برای نان وجود ندارد.

انواع مدل شینیون مو

از موهای کوتاه خود لذت ببرید

کش موی بلند

شینیون باز

مدل های مو برای دختران

موهای زنانه

یک شینیون ساده

ابزار و لوازم مورد نیاز برای ساخت شینیون مو

به طور کلی ما دو نوع موقعیت داریم. مدل موی ساده و موهای حرفه ای.

وسایل مورد نیاز برای کش ساده: وسایلی که برای کش ساده استفاده می شود عبارتند از (گیره مو، گیره مو، کش مو، توری مو و ...) یک کش ساده را می توان در منزل انجام داد.

ابزار مورد نیاز برای شینیون های حرفه ای و پیشرفته: ابزار مخصوص شینیون های حرفه ای (سشوار، اتو مو، مش نامرئی، اتو مو، پروتز اسفنجی، گیره مو، بطری قطره های مختلف، میله های شینیون مختلف، اندام مصنوعی در اندازه ها و اندازه های مختلف، موهای مصنوعی ، ساختار مو، معمولی یا سنجاق سر و دو شاخ قوی و همچنین انواع شانه های معمولی و بست و ...). یک شینیون حرفه ای توسط شخصی ساخته می شود که انواع مدل های شینیون در سالن های زیبایی را می شناسد.

توجه: به تثبیت کننده هایی مانند (ژل مو، اسپری مو، موس مو و ...) نیازمندیم. اکثر تثبیت کننده ها در طول فرآیند سس استفاده می شوند، اما معمولاً از اسپری مو برای حفظ حالت کلی مو استفاده می شود. البته برای مدل های خاصی از اسپری در فرآیند ساخت نان استفاده می شود.

نکته: با انجام هر نوع بافتی می توان یک شینیون جدید ایجاد کرد.

پیرایش و پیرایش برای شینیون

بعد از تکمیل شینیون مو می توانید از زیورآلات برای جذابیت مدل شینیون استفاده کنید. برای مثال می توان به گل مو، گل طبیعی مصنوعی، شینیون جواهرات و ... اشاره کرد. البته زیورآلات بیشتر برای چیگان های بسته استفاده می شود. در برخی موارد می توان از بافت های تزئینی مو برای جذاب جلوه دادن شینیون استفاده کرد.

چگونه می توان به شینیون حجم داد؟ آموزشگاه و آکادمی خانه عروس

اگر موهای مشتری خیلی صاف است، برای حجم دادن به موها، می‌توانیم تکه‌هایی از موها را با انگشت اشاره به پایین بپیچانیم و در جهت مخالف سر قرار دهیم. با استفاده از چندین تار مو در قسمت های مختلف سر می توانید به موهای خود حجم دهید.

نحوه پوشاندن مو برای چیگونگ

1) باید قسمتی را که می خواهید موها را بپوشاند جدا کنید و لایه بیرونی همان قسمت را که نازک و سفت به نظر می رسد بردارید.

2) لایه های زیر را به طور جداگانه از نوک به ریشه و از ریشه به نوک شروع می کنیم. هنگام استفاده از ماسک باید مراقب باشید که بین انتهای موها گره ایجاد نکنید.

توجه: اگر پانسمان به درستی انجام شود، هر مو باید به راحتی بلند شود.

)) بعد از پانسمان، از اسپری فیکس کننده استفاده کنید و دستان خود را از ریشه موها عبور دهید و به موها حجم زیادی بدهید.

4) سپس لایه بیرونی مو را روی موهای پوشیده شده حرکت دهید و تمام آن قسمت از مو را با سنجاق بابی ثابت کنید.

توجه: در روند درخواست دقت کنید. استفاده نادرست به موهای شما آسیب می رساند.

انواع مدل های شینیون مو

سبک های شاگن عبارتند از: سبک اروپایی، سبک عربی، سبک کلاسیک، سبک مد و غیره.

شینیون اروپایی

پوشش مو به ندرت در شینیون اروپایی استفاده می شود. مدل شینیون اروپایی یکی از مدل های ساده، شیک و پرنسسی است. در شینیون اروپایی تمام موها بالای سر بسته می شود یا نیمه باز است. گیره های مو با قطر بزرگ برای فرم دادن و حالت دادن به قسمت های شل مو استفاده می شود.

آهنگ عربی

در مدل عربی بیشتر از روش لباس پوشیدن از مو استفاده می شود، در مدل شینیون عربی تمام موها به حالت پر و حجیم جمع شده و گرفته می شود.

طعم کلاسیک

در یک شینیون کلاسیک، تمام موها در پشت سر و در بالا بسته می شوند. یکی از زیباترین و پرطرفدارترین شینیون ها سبک کلاسیک است. سبک قدیمی جذابیت خود را از دست نمی دهد.

نان موت

مدل های جدیدی برای شینیون مد روز استفاده می شود. با تغییر مد، مدل ها و فرم های مو در شینیون مد نیز تغییر می کند. حالت دادن به مو در شینیون شیک به روش های خلاقانه و گاهی با ترکیب های عجیب انجام می شود.