مکمل های بدنسازی به داروخانه ها فروخته می شود تا به ورزشکاران کالری بیشتری برای افزایش وزن و وزن بدن بدهد. در حال حاضر انواع زیادی از این مکمل ها در داروخانه ها موجود است و ورزشکاران با توجه به سطح تمرین و نیاز بدنی خود، مکمل های بدنسازی را خریداری می کنند. در واقع می توان گفت مکمل های بدنسازی یک نیاز مهم برای ورزشکاران و بدنسازان است. این مکمل ها حاوی مواد ضروری برای رفع نیازهای بدن ورزشکار هستند و سرشار از انرژی و مواد مغذی مفید برای بدن هستند. در ادامه این مقاله در مجله داروبم، لیست کوتاهی از مکمل های بدنسازی به همراه اثربخشی هر کدام آورده شده است.

مکمل های بدنسازی مکمل های غذایی هستند که ورزشکاران برای عضله سازی و جبران کمبود کالری در رژیم غذایی روزانه خود استفاده می کنند. مقادیر کمی از مکمل های ورزشی حاوی مواد مغذی و پروتئین های با جذب سریع هستند که باعث افزایش توده عضلانی، افزایش وزن و بهبود عملکرد ورزشی می شوند.
برای خرید پودر ریل گینز یونیورسال نوتریشن کلیک کنید.
انواع مکمل های بدنسازی شامل پروتئین، اسیدهای آمینه شاخه دار، گلوتامین، اسیدهای چرب ضروری، جایگزین های وعده غذایی، کراتین، چربی سوزها و تقویت کننده های تستوسترون می باشد. در مطلب زیر انواع مکمل های بدنسازی برای شما عزیزان توضیح داده شده است.

مکمل های پروتئینی

مکمل های پروتئینی یکی از مهم ترین مکمل های بدنسازی هستند زیرا پروتئین ها بلوک های سازنده عضلات شما هستند. پروتئین های بدنسازی برای رشد و ریکاوری عضلات پس از تمرینات سنگین ضروری هستند. انواع پروتئین برای بدنسازی عبارتند از:

1- مکمل پروتئین بلوبری

پروتئین آب پنیر یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین پودرهای بدنسازی است که برای ساخت و تقویت عضلات مورد نیاز است. اسیدهای آمینه موجود در این مکمل به سرعت جذب و هضم می شوند و نه تنها برای ورزشکاران مفید هستند، بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی، کاهش فشار خون، کاهش استرس و بهبود عملکرد کبد می شوند.

2- پروتئین ایزوله

در مقایسه با سایر پروتئین‌های بدنسازی مانند پروتئین آب پنیر، این مکمل حاوی اسیدهای آمینه است که سریع‌تر جذب می‌شوند و برای مواقعی که ورزشکاران به منبع سریع پروتئین نیاز دارند مفید است. این مکمل بعد از تمرینات سخت و ریکاوری بسیار مفید است.

3- پروتئین کازئین

مکمل کازئین نوع دیگری از مکمل پروتئینی است که از پروتئین شیر ساخته شده و برای عضله سازی در هنگام استراحت و خواب استفاده می شود. این پروتئین در حالت استراحت جریان ثابتی از اسیدهای آمینه را در خون ایجاد می کند و به رشد ماهیچه کمک می کند.

مکمل کراتین

کراتین یکی از محبوب ترین ورزش هاست که برای افزایش حجم عضلانی و بهبود عملکرد و قدرت بدن استفاده می شود. کراتین به طور طبیعی در بافت ماهیچه ای یافت می شود و به ماهیچه های بدن به ویژه عضلات بازو در هنگام بلند کردن و ورزش کمک می کند. باید به خاطر داشت که استفاده بیش از حد از کراتین منجر به افزایش وزن و کاهش هدف ورزشکار برای حفظ سلامت بدن می شود.

مکمل هایی برای افزایش وزن و حجم

مکمل های افزایش وزن علاوه بر کمک به افزایش وزن ورزشکار، برای کاهش کالری یا در طول تمرینات شدید نیز مفید هستند. این مکمل ها به دلیل داشتن درصد پروتئین و اسیدهای آمینه در عضله سازی و افزایش حجم نیز موثر هستند. مکمل های افزایش وزن به دو دسته اصلی تقسیم می شوند که در زیر توضیح می دهیم:

1- درخواست مزایا

مکمل گینر به عنوان مکمل کربوپروتئینی طبقه بندی می شود که حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات همراه با پروتئین است. مکمل های گینر برای افزایش توده عضلانی استفاده می شوند و معمولاً همراه با مکمل کراتین مصرف می شوند. (برای اطلاع از قیمت و خرید گینر به سایت داروخانه داروبوم مراجعه کنید.)

2- مکمل کربوهیدرات

بدن از کربوهیدرات ها برای تامین انرژی استفاده می کند. کربوهیدرات ها کمبود کالری در رژیم غذایی ورزشکاران را جبران می کنند و برای افزایش وزن استفاده می شوند.

کربوهیدرات ها منبع خوب و موثر انرژی برای بدن هستند. مصرف مکمل های کربوهیدرات بسته به وزن ورزشکار و سطح تمرین متفاوت است. هر چه ورزش سخت تر باشد، نیاز به کربوهیدرات برای تامین انرژی بیشتر است.