گاهی اوقات به نظر می رسد که مهم نیست در دنیای تجارت، به ویژه در تجارت الکترونیک، چه کاری انجام می دهید، دنیای شما پر از اصطلاحات و کلمات اختصاری است. از martech گرفته تا CRM، تقریباً یک زبان کاملاً جدید به نظر می رسد، حتی اگر در این زمینه تازه کار باشید، لذا در اینجا تعدادی واسط های برنامه نویسی برنامه های ابری وجود دارد که باید در ادامه مطلب آن را دنبال کنید.

بررسی عملکرد واسط های برنامه نویسی برنامه های ابری

در بررسی عملکرد واسط های برنامه نویسی برنامه های ابری یکی از مواردی که متوجه آن خواهید شد، تعداد زیاد برنامه ها و ابزارهای مختلف است که ممکن است هر روز برای همه چیز از کارهای معمولی گرفته تا کارهای پیچیده استفاده کنید. این برنامه‌ ها را می‌ توان برای پیام‌ رسانی، ارائه قابلیت‌ های اضافی به سیستم ‌های شما یا به‌عنوان اتوماسیون پلتفرم‌ های رسانه‌ های اجتماعی استفاده کرد.

همه این برنامه های مختلف ممکن است کد منبع متفاوتی داشته باشند، از جاوا و پی اچ پی گرفته تا پایتون؛ بنابراین، اگر این برنامه ها به زبان های مختلف نوشته شده باشند، چگونه می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند؟ پاسخ به آن چیزی به نام Application Programming Interface (API) است؛ اما API دقیقا چیست؟ آنها چگونه کار می کنند و چه مزایایی به ما ارائه می دهند؟

تعریف API

واسط های برنامه نویسی برنامه های ابری به بهترین وجه به عنوان نوعی واسطه نرم افزاری توصیف می شوند که به دو برنامه متفاوت اجراه برقراری ارتباط می دهد. اگر از یک کشور خارجی بازدید می کنید، یک API را معادل نرم افزار مترجم انسانی در نظر بگیرید. ممکن است متوجه نباشید، اما در هر روز چندین بار از API استفاده خواهید کرد. هنگامی که اخبار را در تلفن هوشمند Android یا iOS خود بررسی می کنید، از طریق فیس بوک پیامی ارسال می کنید یا بسیاری از اقدامات دیگر را انجام می دهید.

 نکته مهم در مورد API ها، به غیر از نرم افزاری معادل Babelfish، این است که آنها بسیار متنوع هستند و می توانند با سخت افزار شما، هر سیستم مبتنی بر وب، سیستم عامل یا سیستم پایگاه داده کار کنند. آن‌ها به تیم‌ های توسعه نرم‌افزار کمک می‌ کنند تا کارآمدتر کار کنند، زیرا به آنها اجازه می‌ دهند از کدهای موجود استفاده کنند و فقط قطعات جدید و مرتبط را برای هر فرآیندی که در حال ساخت هستند اضافه کنند.

به API ها به عنوان یک رابط سرویس فکر کنید در حالی که کیت توسعه نرم افزار SDK قطعات مختلف کد است که برای اهداف خاصی ایجاد شده اند. شرکت هایی مانند GitHub میلیون ها توسعه دهنده را با استفاده از API های منبع باز برای ساختن نرم افزار گرد هم می آورند.

عملکرد مهم واسط های برنامه نویسی برنامه های ابری

در بررسی عملکرد واسط های برنامه نویسی برنامه های ابری، یک API با استفاده از قوانینی کار می‌کند که به رایانه‌ ها، تلفن‌ های هوشمند، برنامه ‌ها یا دیگر ابزارها و دستگاه‌ها اجازه می ‌دهد با یکدیگر صحبت کنند. API شما پیوند یا واسطه بین دو موجودیت مختلف است.

برای مثال، اگر می‌خواهید از طریق تلفن خود به حساب اینستاگرام خود دسترسی داشته باشید، برنامه اینستاگرام با یک API تماس می ‌گیرد که جزئیات ورود شما را بازیابی می ‌کند. اینستاگرام به اطلاعات شما از سرورهای خود دسترسی پیدا کرده و تأیید می کند و داده ها را به برنامه دستگاه تلفن همراه شما بر می گرداند.

نتیجه گیری:

API های وب رایج ترین واسط های برنامه نویسی برنامه های ابری هستند، اما صرفاً برای برنامه های وب استفاده می شوند. API های دیگری برای هر سیستم یا ماشینی که نیاز به ارتباط و تعامل با دیگران دارد وجود دارد. برای آسان‌تر کردن کارها برای توسعه‌دهندگان، RingCentral API با آموزش و مدیریت آسان ارائه شده است تا بتوانید برنامه‌ های خود را بسازید و ایجاد کنید.